CORONA, WANNEER WEL EN WANNEER NIET NAAR DE TANDARTS

Wij proberen altijd al en vooral nu een veilige omgeving voor onze patienten te bewerkstelligen. Daarom volgen wij de Leidraad Mondzorg Carona en moeten wij een triage maken voor onze patienten.
Volg onderstaande vragenlijst en bepaal of U wel of niet een afspraak bij de tandarts kunt maken. Bij verdere vragen en bij twijfel kunt U telefoneren met onze assistente : 076 – 8891910.

VOLG DE VRAGENLIJST

Heeft U nu Corona ?
Heeft U nu huisgenoten/gezinsleden met bewezen Corona?
Bent U in thuisisolatie?
Bent U genezen van Corona korter dan 2 weken geleden?
Heeft U symptomen van verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen en/of koorts(>38C)?
Heeft U huisgenoten/gezinsleden met deze klachten?
Heeft U een chronische afwijking of een aandoening waardoor uw afweer verlaagd is?

Indien U bovenstaande vragen met nee beantwoord heeft, kunt U verder gaan met de vragenlijst.
Heeft U een of meer van de vragen met ja beantwoord, dan valt U in risicogroep B. Voor acute klachten zullen wij U verder verwijzen.Overige mondzorg wordt uitgesteld, indien mogelijk.

Bent U verder gezond EN voelt U zich momenteel gezond?

Indien U alleen deze vraag met ja beantwoord heeft, kunt U gewoon een afspraak plannen. Er gelden wel bijzondere aanpassingen, zoals hieronder beschreven.
Heeft U de laatste vraag met nee beantwoord, dan is mondzorg mogelijk na verdere anamnese en risicoinschatting door een mondzorgprofessional in samenspraak met de patient .

Uw behandeling in coronatijd :

Kom bij Uw behandeling zoveel mogelijk alleen, zonder onnodige begeleiding.
Zodra U de praktijk betreed, verzoeken wij U Uw handen te desinfecteren. Er is een alcoholdispenser aanwezig.
Houdt vanzelfsprekend zoveel mogelijk 1,5 meter afstand. In sommige gevallen moeten wij U verzoeken buiten te wachten. Wij verzoeken om uw begrip in deze.
Geef geen handen.

Helaas zijn diverse infectiemogelijkheden weggehaald : geen leesmap, geen folders, geen kinderspeelgoed e.d.

Ook worden er extra beschermingsmaatregelen genomen tegen infectie, zoals speciale afzuigapparatuur, mondmaskers en mondspoeling. De extra kosten hiervan zijn helaas niet inbegrepen in de normale prijzen, en zullen aan U doorbelast worden. Afhankelijk van wat er benodigd is kost dit U tussen de 0 en 20 EURO.